dinsdag 6 mei 2014

I moustache you a question*

Vorig jaar had ik grootste plannen voor tijdens ons "Phil Kevinfanclub goes Lissabon" weekend. Ik zou mijn wintervacht namelijk afscheren en enkele mijn snor laten staan. Daar was ik echter in laatste instantie van afgestapt omdat het toen ongelofelijk goed weer was in Lissabon.

Want daardoor nestelde het idee zich in mijn hoofd dat ik na enkele dagen een bruingebrand gezicht zou hebben en als ik mij dan thuis zou scheren - ik ging die snor écht niet laten staan! - een witte streep onder mijn neus zou hebben. Ik weet niet of het echt zo erg zou geweest zijn, maar liever geen risico's nemen zeg ik maar.

Nu, voor onze trip van dit jaar zijn we naar Rome gegaan. En helaas waren de weersverwachtingen nog niet half zo goed als die van Lissabon. Ok, relatief warm, maar ook bewolkt en regenachtig.

(In realiteit: eerste dag bijna verzopen, de dag erop miezerig begonnen, in de loop ervan alsnog mijne kop verbrand.)

Maar zoals de toepasselijke Engelse uitdrukking gaat: "every cloud has a silver lining" had ik nu wel een uitgelezen kans om mijn wintervacht er af te halen en mijn snor te laten staan. En om het helemaal belachelijk te maken besloot ik ineens maar om de haarbegroeiing van mijn onderlip tot op mijn kin ook te laten staan.

Ook wel de "van Dyck baard" genoemd. En ja, ge moet al een zekere karakterkop hebben om zo iets stijlvol te kunnen (ver)dragen.

Ladies, please.
Form an orderly line.
De eerste reactie van groep was dan ook te voorspellen.

*but I'll shave it for later.

Epiloog: dat onkruid is er ondertussen ook al terug af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten