dinsdag 12 november 2013

Kiss The Sous Chef*

Als ik zelf op mijn blog afga lijkt het alsof ik alleen maar alcoholische uitspattingen heb gekend de laatste tijd. Allez ja, de laatste vier posts gaan al dan niet expliciet over op stap gaan met Tsigalko.

Maar deze keer heb ik mezelf eens culinair laten gaan.

En zonder Tsigalko.

Wel met aangepaste wijnen, er zijn grenzen.

Het zit namelijk zo. Mijn nichtje is Sous Chef bij De Kwizien. En zij had voorgesteld om eens een neven- en nichtenavond te houden "op haar werk".

Uitstekend voorstel.

De avond begon voor mij jammer genoeg redelijk slecht. De te verwachten spits van een vrijdagavond kreeg een goede klets regen erboven op waardoor de ambiance onderweg gegarandeerd was. Al een geluk dat Gunther D. mij onderweg naar Hasselt vergezelde met Danny Fabry die live zijn beste hit ten gehore bracht: Ca c'est la vie. Jammer genoeg brak hij dit hoogtepunt van de avond af door zijn nieuwste singletje te brengen: Fitter Van Getwitter.

Ik weet niet welk clipje ik het meest verontrustende vind: het eerste clipje waarin hij zijn eigen dochter aan het versieren is of het andere waarin hij doet alsof hij helemaal mee is met de moderne communicatiemiddelen. En daarmee vrouwen weet te versieren.

En ja, hij is wel degelijk te volgen op Twitter.

Kom, een half uur later dan afgesproken was ik dan toch veilig tot in Hasselt geraakt. Het schoon volk komt altijd later op de avond, dat is al langer geweten.

Deze keer was het echter aan mij om Bob te spelen, nadat Broertje het ook eens voor mij en Broer had mogen doen en Neefje het bij de trouw van mijn Neef voor mij had gedaan. Maar kom, de avond was nog jong, tijdens het eten een glaasje meedrinken moest zeker kunnen, daarna zouden we het verder dan maar alcoholvrij houden.

De Sous Chef had voor ons glaasje bij het aperitief gezorgd - waarvoor dank trouwens - wat ze juist van het eten had gemaakt dat weet ik niet meer, maar het was allemaal zeer lekker. Het is dat de Sous Chef ons op voorhand had gebrieft over wat we allemaal te eten zouden krijgen dat ik het hier nog kort kan samenvatten want anders had ik het gewoon op "zeer lekker" gehouden.

Maar om jullie toch eventjes te laten watertanden hierbij de korte oplijsting van de ingrediënten:

De amuse-bouche die had ze ons niet gezegd, maar ik weet nog dat er ergens iets bij was dat in zo'n gedraaide schelp had gezeten. Ik gok op wulk? En de andere was "zeer lekker".
Voorgerecht
Gamba – Zwezerik - Vadouvan – Olijven – Augurk – Witte Bonen - Tomaat
Hoofdgerecht
Eend op drie manieren – boekweit – Witloof – IJzerappel – speculaas - cantharellen
Dessert
Peer – Ganache – Jeneverijs – Walnoten – Kweepeer

En bij de koffie ook nog van al zeer lekkers.

Omdat de avond nog jong was heeft een deel van de jeugd dan nog eens verder Hasselt onveilig gemaakt.

Grappig om dan ineens een oude schoolkameraad terug te zien op café. Het moest ongeveer 10 jaar geleden geweest zijn dat we elkaar nog eens gezien hadden.

Zijn reactie: "Tristan! De laatste keer dat ik u gezien heb stond ge op het podium in de Fitlink."

Mensen die mij een beetje kennen weten dat het hier hoogstwaarschijnlijk over een andere persoon gaat die heel hard op mij lijkt.

En vermits aan alle mooie liedjes een eind komen moesten we ook nog terug huiswaarts keren. Broertje en Neefje zouden met mij mee naar huis rijden.

Op de terugweg:

Broertje: "Ik heb goesting in ne Bicky."
Neefje: "Ik zal anders eens kijken of de Mc Donalds nog open is, daar rijden we toch nog langs op de terugweg. Jah! Die is nog open tot 5h!"

En dus zijn we nog een Vegas gaan uithalen.

De Sous Chef moest het weten.

*Het internet stelt nooit teleur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten