dinsdag 5 februari 2013

Let's look for treasure*

In een van mijn vorige posts heb ik al eens mijn uitgebreide gesigneerde platencollectie van Phil Kevin besproken. Ik had dat achteraf blijkbaar beter niet gedaan, want ik kreeg nogal wat reacties van jaloerse lezers. 

Maar toen ik die post had geschreven knaagde er iets. Ik kon er niet meteen mijn vinger op leggen, maar er was iets. Gelukkig ben ik vrij zorgeloos van aard en kon ik er verder wel mee leven. En als het ooit een onoverkomelijk probleem zou blijken, dan pakken we het dan wel aan.

Methode Dehaene, quoi.

Nu, deze week was ik op zoek naar een nog niet uitgepakt boek. Het is te zeggen, al mijn boeken steken nog in dozen omdat ik nog geen plaats heb om ze weg te leggen. En wat vind ik terwijl ik daar aan het rommelen ben tussen die dozen?

Tromgeroffel...

Een gehandtekende single van Phil Kevin! Jawel! En nu wist ik wat het knagende gevoel was. Ergens wist ik dat ik 4 plaatjes had en dus knaagde het dat ik er maar 3 had gevonden en besproken. Maar bij deze is dat dus onmiddellijk rechtgezet.
Maar dus mét handtekening.
Ik wil jullie kort nog eventjes wijzen op twee op het eerste zicht ogenschijnlijke maar toch wel zeer belangrijke details bij dit plaatje, die het echt wel àf maken. Op zijn andere hitschijfjes die ik in mijn vorige post had besproken, waren de processierupsen boven zijn ogen nog donkerbruin. Nu zijn ze donkerblond.

Phil heeft oog voor zelfs de kleinste details, het mag gezegd worden.

En als tweede: die trui! Wat een prachtexemplaar! De klassieker Het Jungleboek, met Baloo, Mowgli en nog een glimp van Bagheera. Blijkbaar aangeleverd door Fricks' Fashion - Ekslusieve (progressieve spelling zeker?) Herenmode te Sint-Truiden. En de firma in kwestie bestaat blijkbaar nog steeds. Maar ja, ergens sta ik hier niet echt van versteld, als ge zo'n topartiest sponsort, wil dat toch wel zeggen dat ge commercieel talent hebt.

Memo to myself: bij gelegenheid eens aan de Ambtenaar vragen of zij dit gerenomeerde modehuis kent.

Idem dito trouwens voor zijn boekingskantoor. Ok, het telefoonnummer is niet meer hetzelfde, maar ze zijn wel mee met hun tijd, bewijze hiervoor hun website. Grote speler in België precies.

Waarom doe ik alsof ik verrast ben? Ze hadden indertijd dus wel Phil Kevin bij hen in de stal he.

Phíl Kevin.

De.

Phil.

Kevin.

Natuurlijk waren/zijn ze dan een grote speler!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten