woensdag 30 januari 2013

I'm Tristan and I'm a mail-aholic*

Het hoofdbestuur van de Phil Kevinfanclub heeft zich voorgenomen om op romantisch weekend met de mannen naar Lissabon te gaan. De vrouwen moeten thuis blijven omdat we het gezellig willen houden - niet mijn woorden, ik ben niet getrouwd.

Nu, daar moeten natuurlijk nog eerst de nodige discussies aan vooraf gaan en gezien de leden van het bestuur over heel BelgiĆ« verspreid zitten (Gent, Antwerpen, Vilvoorde, Hasselt en het hol van Pluto) is het gebruik van e-mail de aangewezen manier om snel met elkaar te communiceren. Via Facebook kan het ook, maar tot voor kort geloofde onze Ondervoorzitter niet in Facebook.

Net zoals hij nog steeds niet gelooft in zwaartekracht.

Maar goed, e-mail dus. Nu, ik ben een slechte e-mailer. Ik begin geen e-mail als hij niet minstens anderhalf blad lang gaat zijn en met de nodige onzin in. Eigenlijk zijn mijn e-mails gewoon mijn blog voor een zeer select publiek. Indien u niet tot dit publiek behoort, wees zeer blij jaloers zou ik zeggen.

Aansluitend hierop volgt nog eens dat ik mijn e-mails redelijk snel opvolg en beantwoord. Uitzondering hierop is het weekend, want dan ben ik meestal niet in de buurt van een computer. Gevolg van dit alles is dat het hoofdbestuur altijd hun beklag doet tegen mij dat a. mijn e-mails veel te lang zijn en b. ik altijd commentaar heb op alles. Dit laatste zou overigens niet alleen voor e-mails gelden.  En vooral onze Verantwoordelijke Gebouwen was hier een grote klager in. Vermits hij enkel 's avonds achter een pc zat en dan ineens 10 e-mails moest lezen - het sukkelke - vond hij dat wij overdreven.

Enter Lissabon.

We waren hier al eventjes over aan het praten dat we eens dringend "met de mannen alleen weg moesten". Het viel hierbij vooral op dat zowel onze Sportief Directeur als onze Verantwoordelijke Gebouwen hier nogal hard achter zaten. Van onze Verantwoordelijke Gebouwen snap ik het ergens nog wel. Hij is ondertussen al 5 jaar getrouwd en woont ergens waar Christus nog moet passeren en waar de dichtstbijzijnde bakker zich op een half uur rijden bevindt. De betere boerenbuiten dus en, Zuid Limburg nogal goed kennende, een redelijk achterlijke streek.

Kijk, dat hij ondertussen beu is gekeken op zijn vrouw en zoontje en daarom er effe tussenuit wil om eens 5 dagen achtereen verstandige praat van mij te horen, daar kan ik perfect inkomen. Zo een hele avond op uw vrouw moeten kijken terwijl zij truitjes voor uwe zoon zit te breien, en ge zelf patience zit te spelen met een kaartspel dat maar 51 kaarten heeft - ik ontken overigens alle beschuldigingen - spannend lijkt mij anders. Maar onze Sportief Directeur is ocharme nog geen jaar getrouwd! Wat gaat dat tegen volgend jaar wel niet geven!? Gaat hij zich tegen dan een Porsche of een moto kopen?

Maar kom, zowel de Ondervoorzitter, de Verantwoordelijke voor de Internationale Betrekkingen met de Achtergestelde Gebieden in Oost- en West-Vlaanderen als ikzelf zagen het ook wel zitten. En het moet niet altijd Gent of Hasselt zijn, nietwaar. Dus nam onze Ondervoorzitter het initiatief om de eerste mail uit te sturen.

En toen begon de miserie...

Mail na mail na mail werden er verstuurd. En iedereen deed duchtig mee. Zelfs onze Verantwoordelijke Gebouwen die er in een grijs en ver verleden zo over klaagde. En het feit dat enkelen onder ons een smartphone met data-abonnement hebben en dus Ć ltijd toegang hebben tot hun mails hielp ook al niet. Maar, ik kon volgen, geen probleem. Hier en daar nog een suggestie er tussen gooien en dan terug verder met waar ik mee bezig was.

Tot dit weekend.

Uitzonderlijk had ik mij voor een volledig weekend ingecheckt bij Hotel Mama. Het personeel is nog steeds zoals ik mij herinnerde en de andere gasten zijn nog altijd even vervelend als vroeger. Maar als ik daar ben bekijk ik mijn e-mails praktisch niet. Het is voor mij dan ook vakantie. De zaterdag had ik dus volledig aan mij laten voorbijgaan.

Zondagmorgen zat ik aan 34 ongelezen e-mails...

Na 150 verstuurde e-mails ben ik gestopt met de tel bij te houden. En ondertussen is de oorspronkelijke e-mail al lang op een zijspoor geplaatst om opgesplitst te worden in 3 andere e-mails en nog meer bijkomende onzin.

I created a monster!

*http://www.southparkstudios.com/clips/103665/i-just-really-like-beer
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten