dinsdag 2 oktober 2012

Proefkonijn met pruimen*

Sinds kort heb ik mezelf kandidaat gesteld om proefkonijn te zijn. (Dat rijmt.) "Product ambassadors" noemen ze zo iemand in marketingtermen. Het komt er op neer dat ik mezelf heb ingeschreven op een bepaalde site of Facebookpagina en dat ze mij dan staaltjes opsturen en hopen dat ze dan zinnige feedback van mij zullen krijgen. En daarnaast hopen ze natuurlijk ook dat ik er de nodige ruchtbaarheid - en staaltjes en kortingsbonnen - rond geef onder mijn familie en vrienden en de vele *kuch* lezers van mijn blog.

Momenteel ben ik bezig met een product testing van "The Insiders" voor L'OrĂ©al Men Expert Hydra Energetic. Een hele mond vol. De selectieprocedure was overigens ook bikkelhard. Ik moest zeggen waarom ze voor mij moesten kiezen. Ik heb gewoon gezegd dat ik mij elke dag nat scheer. Blijkbaar was ik de geknipte man voor de job. Sterk.

Ik had ook een uitnodiging gekregen om de Braun Series 5 te proberen. Persoonlijk sta ik zeer sceptisch tegenover elektrisch scheren, maar ik wilde het toch wel eens uitproberen, nu de kans zich voordeed. Enige nadeel was dat ge dan een hele procedure moest doorlopen waarbij ge een waarborg moest indienen via een creditcard en dat ge het product moest terugsturen als ge het niet wilde bijhouden. Als ge er zo tevreden van waart dat ge het wilde bijhouden, werd de waarborg gewoon ingehouden.

Pfff, te veel moeite allemaal. Gebruiken en houden lijkt mij nog steeds het makkelijkste/beste.

Maar ondertussen heb ik de smaak nu wel te pakken gekregen van het gratis krijgen van producten om deze dan te testen. Ok, schoonheidsproducten waren niet het eerste waar ik aan dacht om te "reviewen" maar we moeten ergens beginnen, toch? En dus heb ik mezelf ook opgegeven om deel uit te maken van het proefpanel van Decathlon. Sport  en aanverwante gadgets leek mij ook wel leuk om te doen en dus gaf ik mezelf op bij het testpanel van Decathlon. De mp3speler voor te gaan zwemmen leek mij wel leuk om te doen, zeker gezien mijn eerdere ervaringen met een gelijkaardig product.

En vandaag heb ik dan van een trouwens niet onknappe jongedame - lang leve Facebook - van Decathlon volgende bericht gekregen:

"Hey Tristan, [rare manier van aanspreking, maar ik kan het wel pruimen. Vlot en sportief, zoals Decathlon zeker?]

Bij deze wil ik jou feliciteren omdat je geselecteerd bent voor het testen van de MP3 van Nabaiji! 
Ik stuur hem deze week nog naar jou op!"

En nu zit ik dus vol spanning te wachten op mijn pakketje en zal ik er misschien ook eens een iets uitgebreidere review van maken. Als ik genoeg goesting heb zal ik het zelfs naast mijn huidige mp3speler leggen, er moest maar eens iemand onder jullie zijn die nu juist aan het uitkijken is naar een zwembadproof mp3speler.

*No Tristans were hurt - too much - during the making of this blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten