maandag 10 september 2012

Er zijn zo van die dagen...*

...die alleen maar verergeren in de loop van de dag.

Neem nu vorige vrijdag. Ik vertrek thuis, rij met de fiets de garage uit, om tot de vaststelling te komen dat ik mijn GFT-zak had moeten buitenzetten. Terug naar binnen gaan om die uit te halen en weg te zetten zou niet meer lukken, mijn tijdsschema is redelijk afgemeten 's morgens vroeg.

Op zich is dat niet zo'n groot probleem, dat ik mijn GFT zak een weekje extra moeten bijhouden zegt ge? Inderdaad, in theorie is dat zeer mooi. Alleen wil ik die rotzak mijn kot uit krijgen, liever vandaag als gisteren. Waarom? Welnu, heel in het begin hield ik die zak in mijn appartement zelf. Geen geweldig succes vermits vliegen - waar komen die beesten in godsnaam van? Ik heb toch horretjes? - dit als een "flying dinner" interpreteerden. Dus ik die zak buitengezet. Maarja, dan stond die dus overgeleverd aan de natuurelementen en dat was dus ook verre van ideaal.

Ik dan maar in de GIFI een grote afsluitbare emmer gaan kopen, zak erin en toe. Het stonk wel, maar als ik het deksel erop deed rook ik er toch niets van. Goed gedaan Tristan! Tot ik die zak dus wilde buiten zetten. Ik knoopte hem dicht, nam hem vast, tilde hem uit de emmer... en ik had de zak vast. Inderdaad, dat lekkere vettige goedje was door de bodem van de zak heen gescheurd. Serieus, wie maakt nu zo een slechte kwaliteit zakken? Dan heb ik thuis een schepje moeten meepikken, emmer overscheppen in een nieuwe zak - zéér pittig aroma, zo gegist groenafval op een warme dag - en om geen risico's te nemen er nog een extra zak rond gedaan. Dat was dus twee weken geleden. Twee weken geleden had ik dus een goed excuus om mijn GFT niet buiten te kunnen zetten, vorige week zou ik het dus moeten doen. Donderdagavond, na de looptraining stond het op de planning.

Dit was echter buiten de waard trainster gerekend. Ik verdenk mijn trainster ervan stiekem mijn blog te lezen en mij ook eventjes zou laten crashen, vermits het toch een crashweek was voor mij. "Ge volgt Johan maar, die is aan het oefenen voor zijne marathon." Eerst drie rondjes opwarmen, dan wat stabilisatieoefeningen - ieuw! - en dan wat lopen. "4 keer 2 rondjes." Huh? 8 rondjes dan of wa? Waarom zegt die niet gewoon acht rondjes? Bon, ik zal Johan maar volgen, die weet wel wat te doen zeker? Ah, dus twee rondjes lopen en dan een stukje temporiseren en dan terug opnieuw 2 rondjes tegen een hoger tempo.

Ja man, dat viel eventjes tegen. 2 keer 2 rondjes kon ik Johan volgen. Maar nadat ik die 4 rondjes dus aan een hartslag van 190 had afgehaspeld leek het mij verstandiger om iets terug te nemen. 12,5 km/h in plaats van 14 per uur op dit glooiende terrein zal ook wel goed zijn zeker? En dan als beloning mocht ik na mijn 4 keer 2 toertjes nog even loslopen. Een goei 14 kilometer op ne bloten donderdag. Moet kunnen! Thuiskomen, douchen, nog iets klein eten om dan uitgeput in slaap vallen.

Om dan dus 's anderendaags tot de vaststelling te komen dat ik mijn GFT niet heb buitengezet.

Vrijdag zelf dan: 's morgens van de garage terug naar mijn appartement mogen gaan om mijn treinabonnement op te pikken, bij het buitenkomen merken dat het GFTdag was en ik dat ondanks mijn voornemen toch nog vergeten was. Trein die vertraging heeft. Bij het terug naar huis gaan opnieuw vertraging. Gsm NOG ALTIJD NIET gerepareerd. Bij deze: nooit in een Proximuswinkel iets kopen. Ik zit al twee weken te wachten op een EEN DAG OUDE gsm om hersteld te worden. Thuis komen, een brief in de postbus vinden waarop staat: "Kieswet - portvrijdom" en ge dus bij de gelukkigen zijt die op 14 oktober mogen aan komen draven. Om 7h 's morgens. Op een zondag.

Dan gaat ge toch nog alle frustraties van die dag van u afzwemmen en is er toch nog een sprankeltje in uw voor de rest vrij grijze dag. Terwijl gij uw baantjes zit te trekken - 1.500m en 400 m voor de geïnteresseerden - ziet ge ineens dat uw niet geheel onknappe buurvrouw/stewardess - ik heb ze al in uniform gezien, vandaar dat ik het weet - ook aan het zwemmen is.

Met hare jong.

Ma nu eens niks gunnen ze mij!

*http://www.youtube.com/watch?v=HpohGIQQJV0

Geen opmerkingen:

Een reactie posten