zaterdag 18 augustus 2012

Swim the way I feel - deel 5*

Na het zwemmen neem ik altijd een douche. Die typische zwembadgeur en alles wat erbij hoort laat ik namelijk liever daar waar ze hoort: in het zwembad.

Terwijl ik mij aan het douchen was werd ik in de gaten gehouden door een man op leeftijd. Ik schatte hem zo achteraan in de 70. Knap dat hij op zijn leeftijd nog zijn baantjes komt trekken, iets minder knap dat hij dat komt doen om een moment dat alle werkende mensen dat komen doen. Maar daar gaat deze post nu eventjes niet over.

Niet dat ik in mijn leven al veel oude mannen in hun zwembroek heb gezien - en dat wil ik liefst van al ook zo houden - maar op de een of andere manier kwam hij overeen met het beeld dat ik had van oude mannen in zwembroek. Magere afhangende schouders, een borstkas waar menig Somalisch kindje spontaan een voedselinzameling voor zou beginnen en een buik zo rond al een ton. Met daar dan een zwembroek over die tot halverwege de oksels was opgetrokken. Enkel de bretellen mankeerden nog. Normaal gezien is het in Vilvoorde verplicht om een spannende zwemshort aan te doen, ik voelde mij er echter niet toe geroepen om hier een opmerking over te maken.

Maar hij vond het blijkbaar wel nodig om mij aan te spreken. Juist wat ik nodig had terwijl ik mij stond te douchen, toeschouwers. Overjaarse toeschouwers dan nog. Kijk, moest nu toevallig juist het volledige Zweedse vrouwenvolleybalteam onder douche staan en mij aanspreken, ik zou het  nog net door de vingers kunnen zien. Deze man echter...? Bon, beleefd blijven Tristan.

Het bizarre echter, was dat hij mij aansprak op het feit dat ik mij douchte nà het zwemmen. Hij snapte er helemaal niets van. "Ik douche mij altijd voor het zwemmen. Erna niet meer, ik hou wel van die geur" Huh? Voor het zwemmen? Ok, even afspoelen en natmaken voor het zwemmen, uiteraard, maar MET ZEEP EN SHAMPOO? Lijkt mij er net over. Ik zeg hem dus dat ik de geur van het zwembad niet zo graag heb, maar dat is voor hem blijkbaar geen probleem?

Geen probleem?!

De énige reden dat een zwembad een zwembadgeur heeft, is omdat mensen smerig zijn als ze het water in gaan. Chloor in het zwembad ruikt ge normaal gezien niet, ge ruikt het alleen als het in contact komt met bacteriën en andere vuiligheid. Vrij vertaald: mensen die pissen in het water. Of mensen die het water ingaan zonder zich eerst even af te spoelen alvorens ze het water ingaan.

*Ignorance is bliss.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten