woensdag 1 augustus 2012

Los in de broek*

In een vorige post zei ik dat ik kleerhangers was gaan bijhalen en dat ik dat nog wel zou uitleggen. Bij deze dus. Volgens mij valt deze post onder de zogenaamde "first world problems", maar kom die zijn daarom niet minder belangrijk. 

Zoals gezegd ben ik door al dat sporten nogal wat afgevallen. Toegegeven, ik stond er dan ook wel schappelijk vet op. Er kon en er mocht gerust wat af. Maar het vervelende is nu wel dat mijn op maat gemaakte kostuums beginnen te flodderen. Ter info: het zijn op maat gemaakte Aziatische kostuums, ik ben niet rijk genoeg voor Belgische. Hoewel, ik maak nu natuurlijk wel de bedenking dat ik mij die reizen had kunnen besparen en gewoon hier in België een kostuum op maat had kunnen kopen. Maar dan weer langs de andere kant, voor de grap een wit kostuum op maat laten maken doet ge ook niet als het u te veel geld kost.

En met op maat gemaakt bedoel ik een zeer smalle maat. Zoals in: ge hebt een maand gezond geleefd (veel groeten, weinig vlees of vet), ge hebt zeer veel beweging gehad (veel te veel gewandeld). Ge zijt dus veel afgevallen. En dan laat ge alles opmeten. Om dan na een week terug in België met een aangepaste levenstijl al tot de vaststelling te komen dat die broeken toch serieus rond uwe buik spannen. Om de kostuums dan terug in de kast te hangen en er soms met weemoed aan terug te denken aan de tijd dat ze u nog pasten. Soms probeert ge dan om u er terug in te wurmen, maar nadat de broeksknoop het onder de grote spanning heeft begeven en als een ongeleid projectiel door de kamer is geschoten, daarbij op een haar na de foto's op de schouw missend, geeft ge dat dan ook maar op.

Maar nu door al dat sporten slobberen die kleren dus maar wat rond. Gelukkig waren het nog solden. Hoewel gelukkig redelijk ironisch is bedoeld. Tijdens de solden gaan winkelen, ik ken weinig ergere zaken. Of het zou kerstshoppen moeten zijn natuurlijk want dat is nog een gradatie of drie, vier erger. Maarja, a man's gotta do what a man's gotta do, nietwaar. En het is gewoon een kwestie van kiezen of delen. Ofwel nu de drukte trotseren en mijn profijt er uit halen ofwel gaan als de solden voorbij zijn en het volle pond betalen. Mijn gierigheid heeft het dus gehaald van mijn gemakzucht.

Nu, het was ook wel nodig dat ik ging winkelen. Vermits ik op mijn werk elke dag in hemd ten tonele verschijn - en natuurlijk ook met een broek en alle andere rest - mag ik hier wel wat variatie in brengen. En dus heb ik mij wat laten gaan. Met "wat laten gaan" bedoel ik in één keer 12 hemden, 3 lange broeken en 2 shorts kopen. En dus heb ik mijn zondagavond doorgebracht met het opstrijken van al die hemden. Zeer spannend, inderdaad.

Om nog eventjes terug te komen op die "first world problems" van hierboven: ik ben kleerhangers gaan moeten kopen omdat ik er nu ineens te weinig had en heb oude hemden moeten weggooien omdat mijn kast te vol zat en ik ze niet dicht kreeg anders...

*http://www.youtube.com/watch?v=0JJ0mzuvHCA

Geen opmerkingen:

Een reactie posten