zondag 27 mei 2012

Wie zijt ge en wat hebt ge met mijn lichaam gedaan? - deel 2*

Bredero wist het al. Het kan verkeren. En hoe. Ik moet eerlijk zeggen, ik had het zelf - alweer - niet zien aankomen.

Het had allemaal helemaal op een kleine ramp kunnen uitdraaien, maar toch is een pracht van een dag geworden, deze zondag.

Het begon al met het wakker worden. Ik slaap op het oosten en heb geen gordijnen hangen. Met als gevolg dat ik 's morgens redelijk vroeg gewekt wordt door het binnenvallende licht. Vandaag werd ik echter gewekt door een binnenvallende zonnestraal"phare". Niet te geloven hoe hard de zon al scheen rond zeven uur. En mij dus wakker maakte. Inderdaad, om zéven uur. Op een zondag... Elke andere zinnige mens zou redelijk tot zeer slecht gezind zijn door dit vroege wakker worden, doch ik niet. Ah nee, ik werd gewekt door het zonnetje. Dat wilde dus zeggen dat de zon scheen. En hoe kunt ge dan nog slechtgezind zijn? Toch snel eerst even uit het raam gekeken of het wel degelijk de zon was, alvorens ik opstond. Ze gaan mij hier niet liggen hebben, dat ik het u zeg.

Iedereen weet dat Zondag Josdag is. Maar daarnaast is zondag ook mijn fietsdag. En daar waar ik in het begin serieus gevloekt en gesakkerd heb op dat fietsen, keek ik er vandaag echt naar uit om het te gaan doen. Prachtig zomerweer, ik zou dus éindelijk eens mijn volledige ODS fietsoutfit kunnen showen zonder dat ik een "damartke" of van die lange mouwen/pijpen moest aandoen. Fietsen zoals het hoort, quoi.

Ik was met andere woorden echt opgelaten om te gaan fietsen. Ik keek er echt naar uit. Ik weet dat het ongeloofwaardig klinkt allemaal, maar toch is het zo. Misschien dat het fietsvirus mij na mijn ritje van 125 km te pakken heeft?

En het fietsen op zich was ook zalig. Langs rustige rustieke baantjes naar het kanaal fietsen en daar dan wat stayeren en rustig terug bollen. Het ging mij allemaal veel beter af dan ik mij zoveel maanden geleden ooit nog maar in de verste verte had kunnen voorstellen.

Enige waar ik nog een oplossing voor moet vinden is het insmeren met zonnecrème. Want nu vraag ik mij af in hoeverre ik eigenlijk nog wel efficiënt omga met die zonnecrème, gezien alle haren die daar nu in steken.

Dames, ik wéét wat de meest voor de hand liggende oplossing is. En dat jullie waarschijnlijk in rijen staan aan te schuiven om mij hiermee te helpen, maar sta mij toe om even mijn mening hieromtrent toch nog even in herinnering te brengen.

Ahja, de zwemtest van zaterdag was een stukje taart.

*Misschien Waarschijnlijk een beetje voorbarig, maar toch...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten