donderdag 3 mei 2012

Swim the way I feel - deel 2

Zwemmen is saai. Voila het is eruit. Ge zult nu misschien denken: Tristan overdrijft weer. Eerste punt: wie beweert hier in godsnaam eigenlijk altijd dat ik overdrijf? Wie blijft dat hardnekkige gerucht toch altijd maar opnieuw oprakelen? Man toch, stop ermee! Tweede punt: zwemmen is gewoonweg oersaai.

Echt waar, wat er sommige mensen aan vinden om zo de hele tijd voor hun plezier baantjes te zitten trekken in een zwembad, het ontgaat mij volledig. Water in glijden, afstoten, zwemmen en net wanneer ge een beetje op dreef zijt is die muur daar al. Dan probeert ge zo ne onderwatersalto te doen, zijt ge uw oriënteringsvermogen compleet kwijt, weet ge niet meer wat boven en wat onder is hebt ge de muur toch gevonden, duwt ge u af en moet ge als de gesmeerde bliksem naar boven komen om lucht te happen. En dan terug uw ritme zoeken voor de volgende 25 meter af te leggen. En daar dan weer opnieuw, net wanneer ge terug in uw ritme zijt, moogt ge uzelf alweer waterboarden.

Daarnaast is zwemmen gewoonweg saai. Allez nu, ge zijt de hele tijd met uwe kop onder water te kijken naar de bodem van het zwembad. Degoutant is het dan toch overmaat van ramp ook nog eens. Allez ja, waarom liggen daar in godsnaam pleisters en tampons(!?) op de bodem van dat zwembad? Sick! Maar kom, zo lang ze op de bodem blijven liggen en niet voor mij komen drijven kan ik er nog net mee leven.

Nét.

Mijn ergernissen over de andere zwemmers blijven ook nog altijd bestaan. Al moet ik zeggen dat ik mij er gisteren niet zo veel aan heb moeten ergeren als normaal. Ik heb zelfs zo wat koppeltijdritachtigs gezwommen. Het kwam er op neer dat ik praktisch zij aan zij zwom met nog iemand anders, afwisselend zij iets voorop en na het keren ik terug lichtjes voorop. Dat stimuleert wel om te zwemmen moet ik zeggen, als ge zo vlak naast elkaar zwemt, elkaar min of meer aan het aanjagen. In het begin is het wel een beetje beangstigend, zo vlak naast elkaar maar dat went ook wel snel. Enige spijtige; in tegenstelling tot lopen of fietsen is er weinig mogelijkheid om een babbeltje te slaan onderwege. Allez ja, toch niet als ge wilt zwémmen.

Heb ik al gezegd dat zwemmen saai is? Ik dacht het niet he. Bon, een van mijn grootste ergernissen aan het zwemmen is het feit dat ge dus de hele tijd met uw kop onder water zijt en alleen het geklots van het water en uw uitademen in het water hoort. En dan nog af en toe het achtergrondkabaal van het zwembad. Geen vogeltjes die fluiten, geen voeten die op het beton stappen of een twijgje dat op de weg ligt doormidden trappen, geen banden die geluid maken door de wrijving met de weg, geen wind die langs uw oren fluit,... saai dus.

Nu, wat hebben we op dit laatste gevonden? Enter de Speedo Aquabeat. Een mp3-speler om te dragen in het zwembad. Eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat ik een zeer grote tegenstander ben van een mp3-speler. Want ja, bestaat er iets associaler dan in uw eentje naar muziek te zitten luisteren als er andere mensen rondom u zijn? Maarja in een zwembad lijkt mij dat al niet zo storend meer. Denk ik tenminste. Nu wat de kleur van dat ding betreft: ze verkopen dat dus ook in het zwart he. Maar ik vond groen wel beter. Lime green zou de kleur zijn. Gifgroen vind ik persoonlijk een betere omschrijving. Een beetje kleur brengen in het zwembad mag toch, niet?

En natuurlijk heb ik de eerste twee liedjes al op mijn mp3-speler geladen. Gunther D.'s Botsautomix deel 1 én 2!!! Benieuwd of ik nog wel in het ritme kan blijven met zo'n vette beat!

Gunther D. met zijn vette beat.

*Om toch niet helemaal depressief te klinken wat betreft mijn afkeer van het zwemmen, een vleugje vrolijke muziek over zwemmen in een zwembad. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten