maandag 7 mei 2012

Perception is reality*

Mijn jongste Over De Streep zus zit met een serieus ei. Ze twijfelt blijkbaar aan haar eigen kunnen. Om haar serieuze probleem eventjes te schetsen: ze kan nu nog "maar" 6 x 200 m zwemmen, 20 km fietsen op 50 minuten en 6,5 km lopen op 34 minuten. Op een en dezelfde dag, en allemaal achter elkaar (zie haar post over de Oefentriatlon).

Lees bovenstaande samenvatting en laat het allemaal eventjes bezinken. In mensentaal wil dat dus zeggen dat ze 1200 m kan zwemmen, 20 km kan fietsen tegen 24 km/h en 6,5 km kan lopen tegen 11,5 km/h.

Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet. But hey, that's just me!

Maar kom, om het allemaal eens in perspectief te zetten, volgende datum: zaterdag 19 mei 2012. Dat is dus zaterdag over twee weken.Dan doe ik onder de vlag van de Confederatie Bouw mee aan de 1000 km van Kom op tegen Kanker.

Niet dat ik zo gek ga zijn en die 1000 km helemaal alleen ga uit rijden, maar ik ga toch de 125 kilometer van Mechelen naar Tongeren mogen doen. (Fans mogen altijd komen supporteren langs de weg.) En voor zij die geen kaas van aardrijkskunde hebben gegeten, dat is een redelijk heuvelachtig parcours.

Waarom ik mij daar dan voor heb opgegeven? Goeie vraag. Omdat ze het mij zijn komen vragen is het antwoord. "Seg Tristan, ik hoorde van Hendrik dat gij triatlon doet. Die 125 kilometer zal dan wel geen probleem voor u zijn zeker?"

Kijk, zodra het woord triatlon valt zijn mensen - terecht overigens - onder de indruk. Iedereen denkt hierbij aan dat geschifte gedoe in Hawaï waar ge op het einde van uw fietsen nog een MARATHON(!!!) loopt. Nu, ik ga eerlijk zijn, ik ben niet altijd geneigd om ze te corrigeren in hun waanidee. Zij vormen zich een beeld van mij als een afgetrainde, ascetische atleet, terwijl ik afgelopen maandag nog tot een uur of 4-5 in Gent op stap ben geweest, op een dieet van kebab en bier.

Daarnaast zit ik ook met enkele kleine praktische problemen. Eén is dat mijn fiets al twee weken buiten strijd is en ik dus al twee weken niet heb kunnen fietsen. Hopelijk heb ik hem eind deze week terug. En twee: tot nog toe heb ik nog maar maximaal 60 kilometer gereden. En ik ga er dus dubbel zoveel mogen doen. Binnen twee weken al. En deze week ga ik ook nog altijd niet kunnen fietsen.

Maar desondanks zie ik het nog altijd volledig zitten.

Bon, zusje, ik hoop dat ge het nu terug allemaal wat meer ziet zitten?

*We've all been there...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten