donderdag 17 mei 2012

Kokeuhn met Tristan - deel 2*

Vandaag had ik zin in pannenkoeken. Het was te lang geleden om mij nog maar vaagweg te herinneren wanneer voor ik de laatste keer pannenkoeken had gegeten, dus had ik besloten om er dan maar zelf te maken.

Bon, hoe moet dat, pannenkoeken klaarmaken? Ik was eerlijk gezegd te tam om mijn pc op te starten en een recept op te zoeken, dus heb ik maar het recept van papa genomen. Ik heb papa al meer dan genoeg pannenkoeken zien klaarmaken voor ons en zo heb ik zijn recept kunnen stelen met mijn ogen.

Het komt er gewoon op neer dat ge zelfrijzend bakmeel, eieren en melk bij elkaar klutst tot het de goede consistentie heeft. Wegen daar geloven we niet in. Het heilige oog is alles. Te dik? Doe er wat melk bij. Te vloeibaar? Doe er wat meel bij. We moeten de zaken niet moeilijker maken dan ze al zijn. Alles tot een homogene brij zonder klonters kloppen en we kunnen eraan beginnen.

Ah ja, juist. Ik ging de vorige keer een pollepel meepakken van de Colruyt... Maar kom, geen paniek, ik heb ooit in een Quick en Flupke album gezien hoe de ma van Quick het pannenkoekendeeg opgoot door middel van een kopje. Ik dus ook een kopje genomen, het deeg uit de kom geschept en in de hete pan gegoten. Ok, ik ga daar misschien maar best een bordje onder dat kopje zetten, ik ben nu heel het aanrecht smerig aan het maken. Ik weet al wat ik na mijn vieruurtje kan doen.

Applausje voor mezelf! De eerste pannenkoek is gelukt. Moet die normaal gezien niet mislukken? Is dat geen natuurwet of zo? Dan zal er straks ongetwijfeld wel een mislukken. Hoogst waarschijnlijk de laatste. Ah nee, toch niet. Alle pannenkoeken zijn "normaal". Komaan hé, niet zagen, het is hier geen schoonheidswedstrijd, ik moet ze toch zelf opeten. Over smaak en kleuren kunt ge discussiëren, maar ik vond dat mijn pannenkoeken toch wel zeer lekker waren. Zo met Nutella en ijskoude melk. Meer moet dat echt niet zijn.

Slecht één klein probleempje. Afkijken van papa zijn recept, allemaal goed en wel, maar er de volgende keer misschien maar best rekening mee houden dat ik alleen ben en niet met 5 zoals thuis. Nu zit ik hier nog met 12 pannenkoeken.

Kom, een lekker ontbijt voor morgen.

En waarschijnlijk ook nog overmorgen.

*Only in Holland: "...en plotseling moest ik poepen, pannenkoeken."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten