woensdag 4 april 2012

Swim the way I feel*

Eerst en vooral: ik ga heel arrogant over komen in deze post. Nog meer dan anders. Ik weet dat dit zeer moeilijk te geloven is, maar geloof me, het is zo.

Gisteren was ik gaan zwemmen. Ik had me voorgenomen om snel thuis iets te eten en dan wat baantjes te gaan trekken. In het zwembad aangekomen zag ik echter dat de twee baantjes bezet waren door zwemmers. Zwemmers, zoals in die mensen kunnen zwemmen. Met als gevolg dat als ik ook in die banen zou gaan zwemmen ik elke lengte minstens gedubbeld en waarschijnlijk gedriedubbeld zou worden. Daar had ik even geen zin in, ik heb nog zelfrespect. Misschien wel een beetje te veel, maar kom, dat is een ander verhaal.

Dus ik dan maar baantjes gaan trekken in de rest van het zwembad. Oh gruwel. Een ander woord heb ik er niet voor. Serieus, waarom zitten al die mensen in dat zwembad? En vooral, wat zitten die daar te doen? Over en weer peddelen terwijl ze aan het babbelen zijn tegen hun buurvrouw. Ja, buurvrouw, want het waren blijkbaar alleen vrouwen op leeftijd die zo'n zaken doen. En dan nog met het hoofd boven water, want ja de haren mogen zéker niet nat worden.

Ge zit in een zwembad verdorie! Zwém dan. Wilt ge praten, ga dan op café zitten. Of ergens anders, maar niet in een zwembad. Of toch niet wanneer ik in dat zwembad zit!

En dan probeer ik alsnog mijn routine af te werken, als de baan vrij is. Maar ja, bij crawl steekt ge uwe kop in het water en gaat ge er ergens toch van uit dat diegene die iets wat op schoolslag gelijkt doen, met hun hoofd ver boven het water uit en vooruit kijken, dat ze toch aan de kant zouden gaan voor het ongeleide projectiel dat op hen afschiet. Neen hoor, we blijven gewoon rechtdoor zwemmen en kakelen er verder lustig op los. Nooit geweten dat kippen konden zwemmen. Hoewel, zwemmen. Ik meen dat ik ondertussen wel de arrogantie mag hebben om die slag aan te duiden als "zwemmen".

Op het risico af om voor een "ouw zor" versleten te worden: ik zal content zijn als de paasvakantie achter de rug is en ik weer op mijn gemak kan gaan zwemmen.

*Waar is het zwembad?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten